Zakłócenia w funkcjonowaniu kart płatniczych – informacje od trzech banków

W nadchodzących dniach klienci ING Banku Śląskiego, Toyota Banku oraz Banku Pocztowego mogą napotkać problemy zrealizowania transakcji za pomocą kart płatniczych. Powodem tych utrudnień są zaplanowane prace serwisowe w wymienionych instytucjach finansowych.

ING Bank Śląski poinformował swoich klientów na oficjalnym portalu internetowym o planowanych pracach serwisowych, które mają miejsce w nocy z 10 na 11 lutego. Prace będą prowadzone od godziny 00:00 do 1:30. Możliwe jest wystąpienie pewnych problemów, takich jak utrudnienia w płatnościach internetowych z wykorzystaniem systemu 3DSecure, aktywowanie kart, zmiana limitów czy realizacja ubezpieczeń kart. Użytkownicy mogą także napotkać problemy z wprowadzeniem kodów PIN, zamówieniem nowych kart płatniczych, przypisaniem karty do telefonu lub dodaniem karty do zewnętrznych portfeli.

Ponadto ING Bank Śląski zaznaczył, iż mogą pojawić się problemy z płatnościami kartą przy użyciu terminali płatniczych, bankomatów czy wpłatomatów. Jednakże bank sugeruje swoim klientom, że mogą oni uniknąć ewentualnych utrudnień, dokonując zakupów poza godzinami pracy serwisowych. Jeżeli konieczne będzie zastrzeżenie karty, to bank zachęca do kontaktu z infolinią pod numerem +48 32 357 00 12.

Podobne utrudnienia dotkną klientów Banku Pocztowego. Jak czytamy w oficjalnym komunikacie banku, 14 lutego 2024 roku między godziną 22:00 a 24:00, z powodu prac administracyjnych, nie będzie możliwości realizowania transakcji internetowych z użyciem usługi 3DSecure.

Prace konserwacyjne zaplanowano również w Toyota Banku. Odbędą się one 11 lutego w godzinach od 10:00 do 20:00. W tym czasie klienci banku mogą napotkać problemy z dostępem do Systemu Bankowości Elektronicznej, autoryzacją płatności kartowych, korzystaniem z Automatycznego Serwisu Telefonicznego, pobieraniem wyciągów oraz używaniem tzw. szybkich płatności.