Amsterdam walczy z negatywnym wizerunkiem: "Imprezowicze, nie przyjeżdżajcie do nas!"

Władze stolicy Holandii, Amsterdamu, postanowiły podjąć działania mające na celu odstraszyć lokalnych miłośników imprez od odwiedzania ich miasta – takie informacje przekazał stołeczny ratusz. Kampania nosi nazwę „Stay away” (pol. „Trzymaj się z daleka”) i była wcześniej skierowana do młodych obywateli Wielkiej Brytanii.

Swoje działania reklamowe, mające zniechęcić turystów szukających rozrywki w postaci seksu, narkotyków i alkoholu, urząd miasta Amsterdamu rozpoczął na początku kwietnia bieżącego roku, kierując je głównie na rynek brytyjski. Kampania ta była adresowana do Brytyjczyków w wieku od 18 do 35 lat.

„Nasz celem jest złagodzenie wizerunku Amsterdamu jako miejsca, gdzie można bezkarnie oddawać się wszelkim rozrywką” – argumentował stołeczny radny Sofyan Mbarki. Ta decyzja wynika z narastającego problemu z pijanymi turystami i użytkownikami narkotyków, którzy w weekendy opanowują centrum Amsterdamu.

Władze stolicy Holandii ogłosiły również, że planują w najbliższym czasie uruchomić kolejną odsłonę kampanii, tym razem skierowaną do rodzimych imprezowiczów. „Naszym celem jest dotarcie do szczególnie problematycznych gości. Sposób, w jaki to zrobimy, jest obecnie opracowywany” – informuje komunikat urzędu miasta. Planowane działania mają ruszyć jeszcze w tym roku.